fredag 22 februari 2013

I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig

Titel: I gryningen tror jag att mamma ska väcka mig
Författare: Christina Wahldén
Förlag: Rabén & Sjögren
Antal sidor: 146


I gryningen tror jag att mamma ska väcka migBoken handlar om Ombeni som flytt från ett krig i Kongo. Hennes föräldrar och bror blev mördade av rebellerna. De enda som är kvar i Ombenis familj är hennes två systrar men hon flydde från dem i lägret där de blev misshandlade. Ombeni är i Sverige och har skuldkänslor för att hon flydde från lägret och lämnade sina systrar. När hon sover drömmer hon om det som har hänt och hon tror att hennes mamma ska väcka henne i gryningen.

Hur ska det gå? Ska hon hitta sina systrar?



Betyg: Boken får 5/5


Cherinda 6:1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Love, flytten och smällen

Titel: Love, flytten och smällen Författare: Eva Funck Illustratör: Filippa Widlund Genre: Vänskap, Humor, Sorgligt Utgivningsår: 20...